Untitled Page
Om mennesker, medier,
kreativitet og teknik i AV-branchen
Forside Artikler Web-TV Nyhedsbrev Kontakt Annoncer/Ads
Gå tilbage

Email markedsføring
Søndag den 2.. august 2020
Mobilen har mistet
terræn det seneste år
I en tid, hvor verden bliver mere og mere mobil, viser en dansk undersøgelse, at mobilen mister terræn indenfor email markedsføring.

Tilbage i 2018 peakede antallet af danske forbrugere, der åbnede nyhedsbreve på deres smartphone. Faktisk var gennemsnittet helt oppe og kysse 70%. Men det tal er siden er faldet til maksimalt 55% for virksomheder med fysiske butikker – ifølge en undersøgelse, foretaget af den danske virksomhed MarketingPlatform.

Undersøgelsen viser også, at netop virksomheder med fysiske butikker – det kan være tøjbutikker, dagligvarebutikker og restauranter – holder langt bedre på deres abonnementer, end virksomheder der alene findes på Internettet. Tre gange så mange forbrugere afmelder sig nemlig hver måned kommunikation fra virksomheder der alene findes online, i sammenligning med virksomheder der også har fysiske butikker.

Troløse mobilbrugere

En anden interessant måling går på, hvor mange modtagere der afmelder sig de modtagne nyhedsbreve. Som nævnt er der store forskelle mellem fysiske virksomheder og rene netbutikker. Men også mellem de forskellige enheder, som en forbruger anvender til at læse nyhedsbreve på, er der store forskelle. En tredjedel flere afmelder sig nemlig fra et nyhedsbrev, når det læses på mobilen.

Modsat er forbrugere med en tablet de mest trofaste. Her afmelder kun halvt så mange sig, i forhold til hvis de havde åbnet nyhedsbrevet på en mobiltelefon. Modtagere der læser deres mails på en computer placerer sig lige midt imellem, når det gælder lysten til at afmelde.

2 milliarder udsendelser

Tallene baserer sig på en undersøgelse af mere end 2 milliarder udsendelser til danske modtagere. Tallene nævnt i % i denne artikel refererer alle til maj måned 2020. Tallene er renset for udsendelser mellem virksomheder, og er alene såkaldte B2C udsendelser, hvor en virksomheder sender til privatpersoner.

Link til slides og et optaget webinar med præsentation af undersøgelsen: marketingplatform.com.


Gå tilbage

> Webmaster

> Support
> Privacy
> Cookies
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+