Et vellykket samarbejde omkring filmprojekter kræver, at man kan tale om det, der er væsentligt for samarbejdet, samtidig med at man kan tie om det, der ikke skal tales om. Det er en følsom balance og kreative processer kan let blokere, hvis ikke både bæreren af det kreative projekt og dennes samarbejdspartnere er opmærksomme. Samtidig er det også en erfaring hos de fleste, at samtaler i en kreativ proces kan inspirere og udvikle projekter.
Kreativt og ledelsesmæssigt ansvar
På et kursus, som foregår på Filmskolen fra fredag den 29. november til søndag den 1. december, bliver der stillet skarpt på kommunikationen i det kreative samarbejde og på, hvordan man gennem sin kommunikation bedst varetager sin rolle omkring den kreative opgave – hvad enten det er som indholdsansvarlig eller som redaktør, producent eller konsulent.
Mange funktioner indenfor filmproduktion har både et kreativt og et ledelsesmæssigt ansvar, og kurset vil derfor have fokus på, hvordan man skifter perspektiv omkring projektet, så projektets bedste forbliver fokus for kommunikationen.
Tilmeldingsfrist 28. oktober. Yderligere information her.