Når stjernerne spiller
Tirsdag den 27. juni 2017
Bedre mobildækning
på Roskilde-festival
TDC Group skruer op for mobilkapaciteten med fem ekstra master og øget dækning omkring orange scene. Allerede efter festivalens to første dage er dataforbruget på de sociale medier mere end 20-doblet.

– Sidste år brugte deltagerne på Roskilde-festivalen tre gange så meget data som året før, og den tendens ser ud til at fortsætte, så det er det, vi forbereder os på, siger Kim Søgård Kristensen, direktør for Teknologi og Kapacitet i TDC Group.

Allerede på festivalens to første dage, inden koncerterne var gået i gang, er dataforbruget på de sociale medier mere end 20-doblet. Gæsterne er især vilde med Facebook.

Fem ekstra master

TDC Group har i forvejen en ganske god dækning med fire master i området, men under festivalen blive der rejst fem ekstra master til at supplere dækningen. Det er to flere end sidste år, og de bliver placeret rundt om orange scene.

– Der er tryk på, når de store navne spiller. Derfor forbedrer vi dækningen yderligere med de to nye master lige ved scenen. Det giver tilskuerne en dækning, der er tre en halv gange bedre end sidste år, så det skulle også kunne tilfredsstille det stigende behov, siger Kim Søgård Kristensen.

TDC Group skruer også op for mobil-kapaciteten i forbindelse med en række andre af sommerens festivaler – samt ved begivenheder som Hjallerup Marked og Folkemødet. Den forbedrede dækning er en fordel for kunder hos bl.a. YouSee, Telmore, Fullrate og TDC Erhverv, der alle kører på TDC Groups mobilnet.