Streaming på dans
oktober 2019

TV 2 Play bliver
hovedindgangen til TV 2

TV 2 har igangsat en ny imagekampagne for TV 2 Play med overskriften "Streaming på dansk". Og netop det danske ståsted og det stærke, danske indhold bliver afgørende for TV 2 Plays videre udvikling.


– På sigt skal TV 2 Play være danskernes primære indgang til TV 2s indhold, siger TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen. – I mere end 30 år har vores hovedkanal haft denne rolle, men vi er nu i gang med at opbygge en ny hoveddør, så TV 2 Play bliver det naturlige sted at møde alt vores indhold

TV 2 Play har allerede i dag over 500.000 abonnementer og én million brugere. Og direktøren lægger ikke skjul på, at en fortsat vækst på Play er helt afgørende for TV 2.

– I disse måneder oplever vi ændringer i konkurrentbilledet og forbrugeradfærden, som er væsentligt større, end markedet tilsagde for bare halvandet år siden, da vi udarbejdede vores nuværende koncernstrategi, siger Anne Engdal Stig Christensen og nævner den digitalt fødte kanal TV 2 Sport X som et af de nye tiltag i udviklingen af TV 2 Play.

Dansk streamingtjeneste

I en ny kampagnefilm reciterer skuespiller Pilou Asbæk H.C. Andersens digt "Danmark, mit fædreland", mens han rejser rundt i landet og viser Danmark på alle hylder.

– Pilou er en stor skuespiller, der har arbejdet udenlands, og som nu er vendt tilbage til det land, der er hans base. Det giver udsyn og perspektiv, og det gør det muligt at italesætte det at være dansk. Vi kender det alle sammen: Der er ingen steder man føler sig mere dansk, end når man er i udlandet, siger TV 2s marketingchef, Jacob Weinreich.

35 timers billedmateriale

TV 2 Play – og imagefilmen – ser på verden og tilværelsen med dansk perspektiv. Der er optaget i alt 35 timers billedmateriale fra hele landet til filmen, som varer 1 minut 22 sekunder.

– Imagefilmen er en kærlig hilsen til Danmark og til det udgangspunkt, TV 2 og TV 2s streamingtjeneste står på. Samtidig er filmen på mange måder en hyldest til mangfoldigheden og de mange nuancer i vores land og befolkning, siger Jacob Weinreich.

TV 2 Plays kampagne vil – udover imagefilmen i forskellige versioner på tv, web og sociale platforme – være synlig i blandt andet biografer og i outdoor-aktiviteter for TV 2s streamingtjeneste.


– Vi har travlt, for udviklingen af TV 2 Plays streamingplatform skal ske langt hurtigere, end vi planlagde for halvandet år siden, siger TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen. – Streamingmarkedet udvikler sig nemlig hurtigere, end vi kunne forudse dengang (foto: Miklos Szabo / TV 2).

– Imagefilmen med Pilou Asbæk er en kærlig hilsen til Danmark og til det udgangspunkt, TV 2 og TV 2s streamingtjeneste står på. Samtidig er filmen på mange måder en hyldest til mangfoldigheden og de mange nuancer i vores land og befolkning, siger TV 2s marketingchef, Jacob Weinreich (foto Ebbe Rosendahl / TV 2).