Koncernstrategi
December 2018

TV 2 satser på
voldsom omstrukturering

TV 2 Play spiller en hovedrolle i TV 2s nye koncernstrategi, som bl.a. skal sikre, at der hver uge er nyt, populært indhold på streamingtjenesten. Dette arbejde samles under kanalchef Sune Roland.


– Vores nye strategi indebærer et nyt workflow på indholdsområdet og den stiller andre krav til vores måde at arbejde på, siger indholdsdirektør Anne Engdal Stig Christensen. – Derfor foretager vi nu en organisationsændring, der øger vores fokus på TV 2 Play og på vores indhold på tværs af platforme.

– Med ændringen skaber vi en central enhed, som blandt andet skal sikre et endnu mere attraktivt programudbud på tjenesten og dermed skabe et selvstændigt og stærkt powerbrand. Ændringen betyder, at en række medarbejdere og teams fra 1. januar 2019 får en ny placering i indholdsorganisationen.

Play Indhold og Publicering

Ændringen resulterer i enheden "Play Indhold og Publicering", som omfatter Acquisition, Publicering & Redaktion samt Brand, Indhold og Programmer. Den nye enhed placeres under kanalchef Sune Roland, der i den nye organisation får ansvaret for både TV 2 Play og TV 2 Zulu.

– Enheden skal realisere vores Play52-strategi, som omfatter hele processen fra indholdsønske til forhandling, bestilling og indkøb – også for det udenlandske indhold, siger Sune Roland. – Vi får desuden et selvstændigt team for nye Play-formater, der appellerer til den unge målgruppe og understøtter Play-brandet. Og så skal vi skabe Danmarks mest dynamiske sports-, nyheds- og aktualitetsunivers...

– Det er i den forbindelse helt oplagt, at Play-organisationen og Zulu-redaktionen samles, fordi der er så mange synergier og fælles mål for de to redaktioner.

Programudbud på tværs

Organisationsændringen betyder samtidig en reorganisering af TV 2s indholdsredaktioner, idet de nuværende Charlie- og Fri-redaktører rykker ind i Programafdelingens genreteams, som har til opgave at styrke programudbuddet på tværs, fortsætte arbejdet med de enkelte kanalbrands og skabe stærke events på tværs af TV 2.

I Programplanlægningen samles alle TV 2s seks flowkanaler under ledelse af planchef Mette Rysø Johansen, så der i højere grad kan optimeres på tværs og sikres en tæt Play52-koordinering mellem kanalerne. Her organiseres TV 2s kanaler i et TV 2-team, et team for Charlie, Fri og Zulu samt et Sport- og News-team, mens Play-scheduleringen rykker over i den nye Play-organisation.


Play Indhold og Publicering er en ny enhed, som skal være med til at realisere Play52-strategien for TV 2 Play (foto TV 2).

– Vi får et selvstændigt team for nye Play-formater, der skal appellere til den unge målgruppe og understøtte Play-brandet, siger kanalchef Sune Roland (foto Miklos Szabo/TV2).

– Vores nye strategi indebærer et nyt workflow og stiller andre krav til vores måde at arbejde på, siger indholdsdirektør Anne Engdal Stig Christensen. – Med organisationsændringen skaber vi en central, strategisk enhed, som skal realisere vores samlede Play-strategi (foto: Miklos Szabo /TV 2).