Untitled Page
Om mennesker, medier,
kreativitet og teknik i AV-branchen
Forside Artikler Web-TV Nyhedsbrev Kontakt Annoncer/Ads
Gå tilbage

Business Insights
august 2020
Der er behov for
en dybere nyhedsformidling
Business Insights er fællesbetegnelsen på en række nye fagmedier, der gennem samarbejde med udvalgte brancher og vækstområder vil arbejde for at styrke væksten i dansk erhvervsliv.

I en tid, hvor vi døgnet rundt bombarderes med information fra alle sider, er der behov for en type medier, som både går et spadestik dybere end de daglige nyheder og er skræddersyet til beslutningstagere inden for udvalgte brancher.

avm.dk er sådan et medie. Men nu kommer der et nyt koncept, som til september lanceres af fagmediet Business Insights. To nye Insights har allerede fundet vej til udgivelsesplanen, nemlig Fintech og Grøn Vækst, mens flere kommer til løbende.

B2B fagmedie

– Business Insights er et B2B fagmedie, der arbejder for synliggørelsen af nøje udvalgte brancher og vækstområder, siger CEO Stian Faber. – Ideen er gennem målrettet journalistik at skabe opmærksomhed, sammenhold og vidensdeling med henblik på at fremme mulighederne for vækst i det danske erhvervsliv.

– Vi kommer til at tale med erhvervsledere, politikere og alle andre, der er med til at sætte deres fingeraftryk på de brancher, vi beskæftiger os med. Målet er at inspirere til fremdrift, ligesom vi ønsker at være med til at koble stakeholdere, førende brancheprofiler, beslutningstagere og andre interessenter sammen i en relevant kontekst.

Vil støtte dansk vækst

– Fintech skal blandt andet beskrive den digitale udvikling inden for den finansielle sektor, mens Grøn Vækst vil fokusere på, hvorledes grøn omstilling og vækst kan gå hånd i hånd, siger Stian Faber, der allerede driver virksomheden Reach Media, hvor man ligeledes arbejder med nichemedier. Det nye fagmedie er imidlertid et scenarie, hvor missionen er at støtte op om væksten i dansk erhvervsliv.

– Fagmedierne skal både udkomme som trykte magasiner i direkte distribution til en nøje udvalgt målgruppe af beslutningstagere inden for de respektive brancher og på en digital platform. I den sammenhæng bliver det digitale værktøj Data Insights en del af det nye koncept, hvilket giver mulighed for at ramme finmasket og præcist med indholdet, samt skabe større digital indsigt for kunderne.

– Med vores Data Insights vil vi kunne støtte op om vores partneres arbejde med den digitale kunderejse. Vi har længe ønsket at kunne levere et målrettet, indsigtsfuldt og målbart produkt, hvilket vi med Data Insights kommer et stort skridt nærmere. Ydelsen er baseret på kunders efterspørgsel over de seneste år, som er præget af et ønske om eksklusivitet, garanti for ROI og dermed value-for-money, siger Stian Faber.

Samarbejde

Fintech udgives sammen med brancheorganisationen Copenhagen Fintech, som man i forbindelse med andre udgivelser har samarbejdet med i en årrække. Her glæder direktør Thomas Krogh Jensen sig over ambitionen om at udbrede kendskabet til finansiel teknologi og dansk innovation på området.

Grøn Vækst udgives i tæt samarbejde med Dansk Industri, Dansk Erhverv og Clean, der er Danmarks miljøteknologiklynge. Communications Manager i Clean, Sisse Meier, ser frem til at bakke op om det nye medie, der blandt andet skal være med til at beskrive, hvorledes dansk erhvervsliv og den offentlige sektor kan støtte op om grøn vækst og dermed være med til at accelerere fremtidens bæredygtige samfund.

Henrik Malmgreen er med på holdet

Henrik Malmgreen, som gennem en årrække har været og fortsat vil være en del af avm.dk's redaktion, udvider arbejdsfeltet, så han nu også på fast freelance-basis vil være redaktør på det nye medie Grøn Vækst, der udkommer første gang til efteråret.

– Jeg har igennem et stykke tid haft et samarbejde med Stian Faber og Ditte Gerner Dyhr på Reach Media, der sammen med Jesper Krogen er initiativtagerne til det nye koncept, og jeg ser frem til det nye, udvidede samarbejde, siger han.

– Grøn Vækst er et rendyrket B2B magasin, som både udkommer på tryk og på en digital platform. Målgruppen er beslutningstagere i såvel den private som den offentlige sektor.

– Vi vil tale med erhvervsledere og politikere – ja alle beslutningstagere, der har mulighed for at sætte deres fingeraftryk på den grønne dagsorden, og vores fokus vil være, hvorledes erhvervslivet kan støtte op om grøn vækst.

Yderligere information på www.businessinsights.dk.

Gå tilbage


– Business Insights er et nyt fagmedie, som arbejder målrettet for synliggørelsen af udvalgte brancher og vækstområder i Danmark, siger Stian Faber, CEO hos Business Insights.
Klik for større billede

– Grøn Vækst er et magasin, som retter sig mod beslutningstagere i såvel den private som den offentlige sektor, siger Henrik Malmgreen. Han har gennem en årrække været en del af avm.dk"s redaktion, og han udvider nu arbejdsfeltet, så han på fast freelancebasis vil være redaktør på Grøn Vækst.
Klik for større billede

> Webmaster

> Support
> Privacy
> Cookies
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+