Untitled Page
Om mennesker, medier,
kreativitet og teknik i AV-branchen
Forside Artikler Web-TV Nyhedsbrev Kontakt Annoncer/Ads
Gå tilbage

WorldDAB fornyer sig
Oktober 2018
Nu siger
DAB-logoet "radio"
Den internationale organisation bag DAB digital radio lancerer et nyt DAB+ logo. Det skal styrke DAB radio i konkurrencen med bl.a. FM, podcast og streaming.

Tyskland, Frankrig, Holland, Belgien og Østrig bliver de første lande, som går i gang med at bruge det nye DAB+ logo i markedsførings- og salgsmateriale. Og andre lande vil følge efter senere på året. De første brugere er radiofabrikker, underleverandører og kommercielle broadcastere.

Ideen med det nye logo er, at det skal skabe større opmærksomhed omkring DAB+ blandt forbrugerne, og dermed øge en i forvejen voksende interesse for DAB+ produkter.

Komplet værktøjskasse

Det nye logo lanceres af WorldDAB i form af en komplet værktøjskasse, der ikke mindst vil være en hjælp, når DAB+ lanceres på nye markeder. Men det nye logo vil også medvirke til, at DAB+ får en ny, stærk og fælles branding på verdensplan.

WorldDAB er den verdensomspændende erhvervsorganisation, som har ansvaret for både standarder og markedsføring af DAB digital radio. Medlemskredsen omfatter over 1.200 eksperter fra over 100 medlemsorganisationer i flere end 30 lande: Public service og kommercielle broadcastere, politiske organisationer, netværksleverandører, bilfabrikker og fabrikker som fremstiller radiomodtagere, chips og professionelt udstyr.

Gå tilbage


– Det nye DAB+ logo er blevet meget positivt modtaget, siger Jacqueline Bierhorst fra organisationen WorldDAB. Ud over den farvede version fås logoet i sort og i hvid. Der er mulighed for at tilføje en tekstlinje.
Klik for større billede

Svagheden ved det nuværende DAB logo er at det mangler en egentlig radioreference, og så virker det nok også temmelig gammeldags i sin typografi.
Klik for større billede

> Webmaster

> Support
> Privacy
> Cookies
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+
Rode Video Mikrofon og VideoMic Pro+

sojle.php